Tips om je Admarkt advertenties te optimaliseren.

01 | Titel

  • Maak gebruik van alle 60 beschikbare tekens
  • Vermeld bijvoorbeeld productnaam, merknaam, beschikbare maten van het product
  • De zoekwoorden in de titel bepalen hoe goed het product gevonden gaat worden
  • Meervoud of enkelvoud en de volgorde van woorden hebben geen invloed op de vindbaarheid
  • Spaties zijn noodzakelijk, verder hebben leestekens geen invloed op de vindbaarheid

02 | Foto’s

  • Verkoop sneller door méér en goede foto’s toe te voegen. Fotografeer je product van alle kanten en maak de foto’s bij daglicht. Het liefst met een neutrale, witte achtergrond
  • Met meer foto’s kan je jouw product beter presenteren en zo de kans op interesse in je product vergroten
  • Zorg ervoor dat je eerste foto een compleet beeld geeft van het product, deze wordt namelijk getoond in de resultatenlijst
  • Gebruik geen speciale filters. Een ‘opgeleukte’ foto kan de koper teleurstellen als hij het product in het echt ziet

03 | Kenmerken

  • Kenmerken zijn de specificaties van het product
  • Vul zoveel mogelijk kenmerken toe aan je advertentie. Hierdoor ben je beter vindbaar voor potentiële kopers
  • Je bereikt potentiële kopers die gericht zoeken naar producten met de door jou gekozen kenmerken

04 | Beschrijving en doorklik

  • De woorden in de gehele advertentietekst spelen een rol in de vindbaarheid van je advertentie
  • De eerste 160 tekens van de advertentie worden getoond in de resultatenpagina. Vertel hier wat de bezoeker nog meer aan voordeel heeft wanneer deze doorklikt
  • Geef informatie over de kwaliteit, de garantie, de levering en de betaling van het product
  • Zorg voor een specifieke doorklik naar je webshop of website zodat de bezoeker direct kan afrekenen of de winkelwagen kan vullen
  • Gebruik de Zichtbare URL als Call to Action zoals:
    Klik hier om het product te bestellen!

05 | CPC en Budget

  • Start met de laagste CPC bieding prijs en experimenteer hiermee zodat je de besteding en het aantal website kliks kan vergelijken op weekbasis
  • Stel een minimaal budget in voor de advertentie. Minimaal is dit € 50,- per advertentie. Is er eind van de maand € 30,- besteed aan kliks, dan staat er nog € 20,- open voor de volgende maand
  • Stel ook een daglimiet in (minimaal €10) zodat je ook op dagelijkse basis grip hebt op de kosten

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem telefonisch contact met ons op. We zijn op werkdagen tussen 08:30 – 18:00 uur en ‘s zaterdags tussen 10:00 – 16:00 uur bereikbaar.

088 008 26 26

Ben je nog geen Marktplaats Admarkt gebruiker?

Meld je gratis aan.