Obstakels wegnemen

Heb je mogelijke obstakels om jouw product niet te kopen, weggehaald?

Iedereen die jouw aanbod bekijkt heeft bewuste en onbewuste oordelen en twijfels over de aankoop. In een winkel kan de verkoper die wegnemen, online moet je zelf alle mogelijke vragen beantwoorden.

Voorbeelden:

  • Je begrijpt mijn probleem niet. Leg uit welke problemen je oplost.
  • Waarom zou ik jou vertrouwen? Toon beoordelingen, ervaring, prijzen die je hebt gewonnen, branche-verenigingen waar je bij aan bent gesloten, klantenlijst, etc.
  • Waarom zou dit product of deze dienst bij mij werken? Laat testimonials lezen van klanten die al van je aanbod hebben geprofiteerd.
  • Het is duur en ergens anders vast goedkoper. Vergelijk jezelf met de concurrent, toon aanbiedingen, vertel nog eens hoe goed je bent. Toon de prijs (of vanaf) als je een product of dienst op maat aanbiedt.
  • En als het product het niet doet? Dan mag je het terugsturen en krijg je je geld terug.
  • Als het nu niet op tijd komt? Dan kun je het product terugsturen en krijg je je geld terug.
  • Is betalen online wel veilig? Vertel over alle veiligheidsmaatregelen die je hebt genomen: veilig browsen en formulieren opsturen via https, met iDEAL veilig betalen.