Tarieven

Marktplaats Admarkt werkt op basis van het CPC (Cost-per-Click) model zonder aanmeld- of abonnementskosten Je bepaalt zelf wat je per klik op jouw advertentie wilt betalen en rekent aan het einde van de maand alleen de kliks af die jouw advertenties ontvangen hebben. Tevens kan je een maximaal te besteden budget ingeven per advertentie, per dag zodat je de kosten altijd zelf in de hand kan houden.

Lees hieronder de uitgebreide uitleg of bekijk de instructievideo onderaan de pagina.

Je betaalt voor een klik

De klikprijs wordt berekend op het moment dat een Marktplaats-bezoeker op een van jouw Admarkt-advertenties klikt. Wat deze kosten bedragen heb je zelf in de hand doordat je bij het aanmaken van een advertentie zelf kan ingeven wat je voor 1 klik op je advertentie wil betalen.

Per advertentie kan je een Cost-per-Click bedrag instellen vanaf €0,01. De hoogte van de CPC bepaalt mede op welke positie de advertentie wordt getoond. Dit is per advertentie en per categorie verschillend, wij geven je altijd advies over de beste klikprijs voor de advertentie. Over het algemeen geldt: des te hoger de CPC van de advertentie, des te hoger je advertentie in de resultaten zichtbaar is.

Het CPC bedrag kan op elk moment van de dag worden gewijzigd (verhogen of verlagen), afhankelijk van de doelstellingen van je advertentie.

De kosten die in rekening worden gebracht betreffen enkel de daadwerkelijke kliks op je advertentie. Zie een voorbeeldberekening hiernaast.

Voorbeeldberekening CPC:

  1. Je hebt 1 advertentie voor herenschoenen waarvoor u een CPC bedrag heeft ingesteld van €0,05 per klik, daarnaast heb je nog 1 advertentie voor damestassen waarvoor u een CPC bedrag heeft ingesteld van €0,07 per klik
  2. Beide advertenties worden in 1 kalendermaand tijd 200 aangeklikt, je hebt dus in totaal 400 kliks ontvangen
  3. De kosten per advertentie bedragen dan:
    200 * €0,05 = €10,-
    200 * €0,07 = €14,-
  • Je ontvangt over de desbetreffende kalendermaand van Marktplaats Admarkt een factuur van totaal €24,- excl. btw

Voorbeeldberekening Budget:

  1. Je hebt een advertentie online staan met een ingesteld maximaal budget van €50,-
  2. Halverwege de maand heb je het product niet meer op voorraad en besluit u de advertentie te pauzeren, op dat moment is er voor €15,- geklikt op de advertentie.
  3. Na afloop van de maand ontvang je van Marktplaats Admarkt een factuur van totaal €15,-
  4. Vervolgens besluit je de advertentie helemaal te verwijderen omdat het product niet meer leverbaar is of onrendabel is gebleken.
  • Er worden dan geen verdere kosten gemaakt met de advertentie, er kan immers niet meer op geklikt worden, waardoor er ook niks meer in rekening wordt gebracht.

Grip op kosten

Per advertentie kan je een budget in te stellen waarmee je aangeeft welk bedrag je maximaal wilt uitgeven aan de advertentie. Hiermee kan je voorkomen dat je meer geld uitgeeft dan je initieel van plan was.

Om de advertentie te activeren heb je een startbudget van € 50,- nodig, echter je betaalt alleen voor de daadwerkelijke kliks op uw advertentie(s). Wilt u bijvoorbeeld stoppen als er € 13,50 is besteed, dan betaalt je ook alleen maar die € 13,50. Zie de voorbeeldberekening hiernaast.

Ook kan je een daglimiet instellen. Als jouw daglimiet bereikt is verdwijnt je advertentie vanzelf en wordt deze pas de volgende dag opnieuw getoond. Het nadeel van een daglimiet is wel dat een terugkerende bezoeker later op de dag jouw advertentie misschien niet meer kan vinden.

Resultaat indicatie

Wanneer je jouw advertentiebudget instelt, krijgt je een indicatie van de CPC die nodig is om op de eerste pagina van de rubriek te komen en het verwachte resultaat. Zie het voorbeeld hiernaast.

Het plaatsen van de advertentie op de eerste pagina zorgt voor een grotere zichtbaarheid van de advertentie. Wilt je veel verkeer naar jouw webshop dan wordt ook aangeraden om je advertentie hoger te plaatsen.

De positie van de advertentie ten opzichte van andere Admarkt-advertenties wordt bepaald door een algoritme van Marktplaats, waarin diverse factoren van de Admarkt-advertentie worden meegewogen. Deze factoren zijn (1) de klikprijs, (2) het percentage kliks op vertoonde advertenties (3) de kwaliteit van de advertentie, (4) de wijze waarop de Marktplaats-bezoeker jouw product zoekt en (5) het aantal en de kwaliteit van de overige in dezelfde rubriek geplaatste advertenties.

CPCsom

Bekijk het filmpje hiernaast voor meer informatie over:

  • De kosten voor het adverteren met Admarkt
  • Het instellen van uw CPC
  • Het instellen van uw budget

Kijk hier voor meer informatie over facturatie