9 June 2015

Automotive Seminar 2015

De gebundelde kracht van digitale technologie en offline retail.

Marktplaats Zakelijk organiseerde de 4e editie van een exclusief seminar voor autodealers, – importeurs en hun mediabureaus. Het seminar stond dit jaar in het teken van ‘De gebundelde kracht van digitale technologie en offline retail.’

Paul de Vries (Nieuweautokopen.nl) trapte af en daagde de dealer uit om de dialoog aan te gaan met de online consument en aan te sluiten op hun informatie- en transparantiebehoefte. Dat is dé manier om succesvol de slag naar e-business te maken.

Aansluitend volgde Leendert Bootelberghs (Marktplaats) met zijn verhaal over de online trends in de aftersales markt. Er zijn nu al 1 miljoen mensen in Nederland die zelf onderdelen kopen, iedere occasionkoper is een kans op een nieuwe klant voor onderhoud. Welke kansen liggen hier online?

Stefaan van Dist (Studio Spark) sloot het seminar af met zijn lezing over hoe technologie rendabiliteit kan vergroten. Daarbij stond hij stil bij de kenmerken en verwachtingen van Millennials en wat de opkomst van de millennial betekent voor (auto)bedrijven.

Het hele seminar werd geleid door dagvoorzitter Barbara Noordermeer (BNR).

Download presentaties