Dagelijks worden er duizenden autoadvertenties geplaatst op Marktplaats door zowel autodealers als particuliere verkopers. Hoe zorg je dat jouw advertenties beter opvallen en goede leads genereren? Onze ervaring is dat meer aandacht voor de advertentietekst zich uitbetaalt in betere resultaten. Dit zijn onze belangrijkste tips:
1. Schrijf vanuit het perspectief van de koper
Weet wie je doelgroep is. Wat vindt de koper belangrijk om te lezen? Maak het persoonlijk en speel in op emotie. Hoe kun je hem echt van dienst zijn?
2. Maak je tekst eenvoudig
Schrijf in begrijpelijke taal. Geen moeilijk woorden of ingewikkelde informatie. Gebruik alleen vakjargon als je zeker weet dat de doelgroep je begrijpt.
3. Houd het kort en schrijf actief
Wees concreet. Gebruik korte zinnen en maak gebruik van ritme. Pas zoveel mogelijk spreektaal toe en onthoud: zoek die gulden middenweg. Less is niet altijd more.
4. Wees eerlijk: vergroot het vertrouwen
Vermeld duidelijk welke opties en specificaties de auto heeft, maar ook welke niet. Is de velg beschadigd of het metaal roestig? Geef volledige informatie.
5. Maak je advertentietekst scanbaar
Zorg voor pakkende, korte alinea’s met een aansprekende kop. Gebruik opsommingen voor een betere leesbaarheid.
6. Wil je beter vindbaar zijn?
Let vooral op de eerste 160 tekens van de advertentietekst. De woorden die je kiest, worden getoond in de advertentielijst en zorgen voor een betere conversie.
7. Gebruik de juiste (zoek)woorden in je advertentietitel – (SEO)
Je bereikt meer potentiële kopers door relevante zoekwoorden te vermelden. Noem belangrijke eigenschappen zoals kleur, merk of type die goed herkenbaar zijn voor kopers. Geen afkortingen!
8. Gebruik UX- en Persuasive copywriting
Overtuig je koper met aantrekkelijke teksten die vertrouwen wekken en actiegericht zijn. Powerwoorden van de overtuigingsprincipes van Cialdini zorgen voor een conversiegerichte advertentietekst.