Automotive kenniscentrum

Branding.

De bedrijfspagina

Jouw bedrijf, voorraad en verkopers
in de spotlight.

De meeste autobedrijven hebben tegenwoordig een website. Voor sommige ondernemers een beproeving: techniek, hosting, hacks! Voor anderen een aangename activiteit naast het verkopen, want een website is nooit af. En een website genereert data, waarmee je kunt verbeteren, en dat zie dan weer terug in de bezoekcijfers, etc. Leuk! De liefhebber is het dan vast opgevallen: bezoekers naar je website lokken (‘traffic genereren’) is lastig. Een dagtaak eigenlijk. Gelukkig heeft Marktplaats de oplossing: de bedrijfspagina.

De bedrijfspagina is een soort website op Marktplaats, waarmee je jezelf professioneel presenteert aan miljoenen potentiële kopers. Met allerlei mogelijkheden om te linken naar jouw website en social media. ‘Multichannel’, noemen we dat.

1 Je bent er

Maar waarom zou je dat doen, naast je eigen website? Simpel, kopers verwachten dat je er bent. Het zou jammer zijn als je die kans op leads misloopt. Als bezoekers eenmaal op een platform – in dit geval Marktplaats – zitten, blijven ze namelijk daar. Vooral kopers die de app gebruiken. Ze zoeken de informatie over jouw bedrijf op Marktplaats, en niet via bijvoorbeeld Google.

2 Jouw online showroom

De bedrijfspagina is jouw online showroom, die je volledig kunt personaliseren. Kopers krijgen zo een goed beeld van jouw bedrijf. En kunnen zien of jij die auto’s biedt die aan hun wensen voldoen. Als kopers jou via Marktplaats hebben gevonden, en daarna langskomen voor bijvoorbeeld een proefrit, herkennen ze je ‘van de foto’s’. Dat geeft een vertrouwd gevoel.

3 Opties

Op jouw bedrijfspagina kun je veel presenteren over jouw bedrijf en voorraad:

  • Bedrijfslogo, bedrijfsvideo en foto’s. Jouw bedrijf in de spotlight. Dit zorgt voor een betrouwbare, professionele uitstraling.
  • Bedrijfsinformatie, -historie en -grootte. Tot 1500 woorden. Over jouw bedrijf, je waarden, etc. De kans om sympathie en autoriteit uit te stralen: ‘al 35 jaar een begrip in Den Helder.’
  • Openingstijden en contact. Een absolute hygiënefactor. Maak de drempel voor contact zo laag mogelijk voor klanten, door meerdere mogelijkheden aan te bieden, zoals bellen, appen, chatten, e-mail, etc. Vergeet ook je social media niet, zoals Twitter, Facebook of Instagram.
  • Voorraad. Al je advertenties overzichtelijk bij elkaar. Mocht een koper overtuigd zijn bij jou te willen kopen, kan hij eenvoudig door het aanbod heen klikken. Tips voor advertenties? Je vindt ze in hoofdstuk 2: De perfecte advertentie.
  • Medewerkers. Een aanrader, want klanten houden van een persoonlijke benadering. Dus met naam en foto (wel even aan ze vragen van te voren). Spreken jouw kopers andere talen, zoals Engels, Pools of Turks? Zet het er ook bij, want dat kan voor kopers echt drempels wegnemen.
  • Reviews. Vroeger ‘mond-tot-mond’, tegenwoordig online via reviews. Niets is zulke goede reclame als klanten die geweldige dingen over je zeggen.
  • USP’s. Als ze nog niet aan de orde zijn gekomen. Zoals awards, sponsoren van lokale (sport)clubs, pakketten, service, etc.
  • Garantie. Welke garantie biedt jouw bedrijf?
  • Financiering. Welke mogelijkheden biedt jouw bedrijf voor de financiering van auto’s?

De opties zijn afhankelijk van jouw pakket: Basis, Plus of Premium. Lees er meer over op de pagina Pro.

4 Bedrijfspagina maken en onderhouden

Een bedrijfspagina maken en onderhouden is eenvoudig. Via Mijn Marktplaats ga je naar Mijn profiel. Hier vul je makkelijk alle benodigde velden in.

Advertenties kun je ook via Mijn Marktplaats aanmaken, maar de meeste bedrijven kiezen voor een koppeling met hun eigen systeem (een ‘api’). Zo hoef je de advertentietekst en gegevens van de auto maar een keer in te vullen, en staat het op al je platforms.