4.1 Analytics

Inzicht in klantcontact.
Succes onderbouwd met cijfers.

Voordat websites en platforms zoals Marktplaats opkwamen, was er natuurlijk ook al inzicht in klantgedrag en concurrentie. Je kon bijvoorbeeld bijhouden hoeveel mensen er elke dag langskwamen, hoe lang verkopers met ze in gesprek waren en wanneer je deals kon beklinken. Af en toe ging je even (anoniem) langs bij showrooms in de buurt en natuurlijk moest je goed de bladen en kranten bijhouden. Veel ging op gevoel.

Dat gaat tegenwoordig toch een stuk sneller en makkelijker.

Elke klik wordt vastgelegd, en we hebben grote hoeveelheden data tot onze beschikking. Om te bepalen wat werkt, en wat niet. Er is natuurlijk niets mis met je gevoel volgen, maar het is wel zo prettig om het onderbouwd te zien met cijfers. Daarom ontvang je elke maandag van ons een weekrapportage die je inzicht geeft in je advertenties van de vorige week. Zo zie je hoeveel telefoontjes je hebt ontvangen, het aantal e-mails, biedingen en kliks naar je eigen website.

Marktplaats biedt ongekende inzichten als het gaat om klantgedrag en benchmarks, de vergelijking met andere bedrijven in jouw segment. Ook bieden we inzicht in telefonische prestaties en ROI. Het interpreteren van data luistert nauw. Graag helpen we je hier persoonlijk bij en komen met een advies. Neem hiervoor contact op met de Ondernemersdesk of je Marktplaats Accountmanager.

Wat werkt voor jou het beste?

In dit hoofdstuk lees je alles over analytics en hoe je het kunt inzetten om jouw prestaties te verbeteren.

Volgend artikel

4.2 Extra inzicht op verzoek