5.4 Optimaal effect per advertentie

Melvin Ester is salesmanager Automotive bij Marktplaats. Hij weet alles over de opvalmogelijkheden bij advertenties, en hoe je ze het beste inzet.

“Marktplaats is enorm bekend en populair, zowel onder kopers als verkopers van auto’s. Het is dus belangrijk voor autobedrijven die adverteren via Marktplaats, het beste uit hun advertentie te halen. Om zoveel mogelijk, relevante aandacht te krijgen. Wij meten alles bij Marktplaats, dus we weten heel veel over effectiviteit. Onze opvalmogelijkheden werken echt. En dat zeg ik echt niet omdat ik salesmanager ben! Onze analisten laten het gewoon keer-op-keer zien.”

4 dagen aandacht

Een normale advertentie, zonder opvalmogelijkheden, heeft de eerste 4 dagen veel aandacht. Daarna verschijnt de advertentie in lijsten en overzichten bij klanten die gericht zoeken, maar nemen de ‘views’ af. Dat zijn de mensen die op een advertentie klikken om ‘m te bekijken.

Elke dag biedt Marktplaats vers aanbod, dus advertenties die eerder zijn geplaatst, staan dan niet meer op de eerste pagina. Dat merk je qua aandacht en views. Gelukkig hebben we allerlei mogelijkheden om advertenties tijdens hun looptijd opnieuw op te laten vallen.

Weekendbezoek

Ik raad onze klanten aan om advertenties elke 4 dagen een boost te geven met een van onze opvalmogelijkheden, voor het optimale effect van hun advertentie. Omhoog bellen voor een kortdurende piek, bijvoorbeeld. Of een van onze Dagtoppers voor dagenlang relevante aandacht.

Ik raad onze klanten aan om advertenties elke 4 dagen een boost te geven.

Het begin van het weekend is een uitstekend moment om opvalmogelijkheden in te zetten. Onze gebruikers hebben dan het hele weekend de tijd om een kijkje te nemen op jouw extra opvallende advertentie. Kies voor een Dagtopper op vrijdag of zaterdag. Die heeft het hele weekend effect. Ga er maar vanuit dat de telefoon roodgloeiend staat!’

Volgend artikel

6.1 Succes – intro