3.3 Reviews

Betrouwbaarheid
voor potentiële klanten.

Welke auto een klant uiteindelijk koopt, hangt af van veel verschillende aspecten. Zijn of haar wensen en budget, de auto zelf natuurlijk, de foto’s bij de advertentie en de uitstraling van jouw bedrijf. Reviews over jouw bedrijf zijn daarbij niet doorslaggevend, maar ze spelen absoluut een rol.

Reviews gaan over het product, uiteraard. Maar reviews over jouw bedrijf zijn vooral belangrijk voor potentiële klanten. Hoe zijn hun voorgangers te woord gestaan, welke service is er geboden en hoe tevreden waren ze uiteindelijk met hun aankoop?

Vertrouwen

Alexander Dumbraveanu is senior accountmanager automotive bij Marktplaats: ‘Reviews zijn belangrijk om het vertrouwen van de klant te winnen. Veel mensen die een auto willen kopen, kijken ook bij reviews van een bedrijf. Je kunt je ermee onderscheiden. Bijvoorbeeld als een klant 3 vergelijkbare auto’s heeft gevonden. De aanbieder met de beste beoordelingen, krijgt waarschijnlijk als eerste een telefoontje. In onze online wereld heeft het dus echt meerwaarde om op een of meer platforms goede reviews te hebben.’

Platforms

Klanten kunnen bedrijven beoordelen via Marktplaats zelf. Maar er zijn ook andere platforms waar autokopers op kijken, voor of tijdens hun zoektocht. Jij kunt je als autobedrijf bij deze platforms aansluiten.

Marktplaats heeft met 2 beoordelingsplatforms een koppeling, zodat de reviews zichtbaar zijn op jouw bedrijfspagina, boven overzichten en in je advertenties. Het gaat om de platforms:

Klanten kunnen deze platforms natuurlijk ook zelf bezoeken, bijvoorbeeld via Google. En over Google gesproken… Het is erg prettig als je daar ook goede reviews hebt!

Tips!

  • Presenteer reviews op jouw bedrijfspagina. Ben jij het gelukkige onderwerp van tientallen, of zelfs honderden positieve reviews? Maak ze zichtbaar op je bedrijfspagina en in je advertenties. Jouw accountmanager bij Marktplaats kan je vertellen wat de mogelijkheden zijn.
  • Vraag tevreden klanten een review achter te laten. Dat hoeven geen hele verhalen te zijn, een ‘rating’ (beoordeling met sterren) en een paar zinnetjes is al voldoende.
Volgend artikel

4.1 Analytics – intro