21 March 2017

Marktplaats & BOVAG: take the lead!

Afgelopen dinsdag was het tijd voor het jaarlijkse feestje van de Nederlandse autodealers, het BOVAG-dealercongres. Het thema van de bijeenkomst was ‘Take the lead’, een topic dat uitstekend past bij het brede scala aan diensten dat wij met Marktplaats inmiddels aanbieden.

Een van onze belangrijkste rollen is het faciliteren van leads voor autobedrijven. Daarnaast ondersteunen wij bedrijven om het maximale uit hun leads te halen door middel van webinars, artikelen en zeker ook via www.deKrachtvanMarktplaats.nl, waar we laten zien wat de kracht van doormeten kan betekenen.

Het congres had, naast het bedrijvenpaviljoen waar wij stonden met Marktplaats, een aantal keynotesessies. Een van die sessies ging over de customer journey van de autokoper. We weten allemaal dat vrijwel iedere klant zich online oriënteert, maar hoe kun je daar als dealer op in spelen?

Een van de sprekers, Dorkas Koenen van de Rabobank, gaf heel duidelijk aan dat het een zwaktebod is om als dealer alleen maar op prijs te adverteren. Zeker met zo’n divers product als een auto. De klant gaat online zoeken naar informatie over een model en hij zal je als merk en bedrijf meerdere keren tegen moeten komen. Bijvoorbeeld als het gaat om awareness, over het product, vooral over andere zaken dan die prijs.

Ook was er tijd ingeruimd voor Denk voorruit, Denk digitaal, een nieuw platform van de BOVAG. Dit initiatief voorziet dealers en autobedrijven van informatie over onlinemarketing, sales en strategie. Kennis voor dit platform komt van Marktplaats en ondergetekende. Waarom? Wij willen de BOVAG-leden graag helpen om succesvoller te worden in deze veranderende digitale wereld. Marktplaats wil ook op dit vlak een leidende rol spelen.