Marktplaats Exchange

Begrippenlijst

Ad exchange
Een ad exchange is een platform waar impressies van uitgevers, in ons geval impressies van Marktplaats, worden gekoppeld aan campagnes van adverteerders. Marktplaats Exchange maakt automatisch bieden en verkopen van online media mogelijk

Bid url
Een bid url is een specifieke url waarop u kunt bieden binnen Marktplaats. Hierdoor krijgt u meer transparantie in het geautomatiseerd inkopen via de exchange.

IAB formaten
Het IAB, wat staat voor Interactive Advertising Bureau, is het overkoepelend orgaan voor de online marketingwereld, en is verantwoordelijk voor het opstellen van de standaardformaten voor banners. De afspraken gaan louter over het formaat, en gelden dus voor alle types banners (gif’s, jpg’s, Flash banners, …)

Floor Price
Door Marktplaats ingesteld minimumbedrag dat bij een veiling voor een specifieke positie moet worden opgehaald om een vertoning uit de veiling te realiseren.

Rich Media
Rich Media is een veel voorkomende advertentievorm waarbij je optimaal gebruik maakt van de interactieve mogelijkheden van het internet. Vele kennen Rich media van banners die het scherm overnemen en lastig weg te klikken zijn, maar een adverteerder weet in ieder geval dat ze goed werken voor Branding en vaak een hoge clickratio hebben.

Run of Site
Run of site betekent dat een online advertentiecampagne overal op Marktplaats getoond kan worden. Run of Site wordt vooral ingezet om een enorm bereik op te bouwen, targetingmogelijkheden worden hierin niet ingezet.

Umfeld
De omgeving of context van een advertentie. Met de garandeerde umfeld die we met onze zes channels inde Exchange bieden, bedoelen we dus dat de context waarin je getoond wordt dus gegarandeerd is binnen een auto-omgeving, een zakelijke omgeving, etc.

Klantenservice

088 008 26 26

Bereikbaar: maandag t/m vrijdag 08:30 - 18:00
en zaterdag 10:00 - 16:00
of via media@marktplaatszakelijk.nl