Groeiambitie: regie over je verkoopkanalen

Ga voor Pro

Terug naar Groeiambities

Boekenbalie heeft één missie: tweedehands boeken als eerste keuze. ‘We hebben een breed assortiment, van romans tot studieboeken en van religieuze boeken tot kunstboeken’, vertelt Stefan Koopmans. Inmiddels liggen er zo’n half miljoen boeken op voorraad, waarvan het grootste deel via Marktplaats wordt aangeboden. ‘Dat is toch de plek voor mensen die een specifiek boek of thema zoeken.’

Wat Boekenbalie waardeert in Marktplaats, is de grip die ze houden op hun verkoopstrategie. ‘Daarbij hebben we gelukkig ondersteuning vanuit Marktplaats en krijgen we regelmatig advies over een passende aanpak.’ Door te blijven optimaliseren en experimenteren met teksten en foto’s, vergroot het team zelf het bereik en effect. ‘Een andere foto of tekst kan weer nieuwe clicks opleveren.’ En dat werpt zijn vruchten af: dagelijks vinden boeken hun weg naar klanten door het hele land. ‘Met Marktplaats hebben we een groot bereik en dat draagt bij aan onze naamsbekendheid en de groei van ons bedrijf.’

Ook adverteren met Pro?

Lees meer over Pro