
Groeiambitie: een grote doelgroep bereiken
Toen Marijke Vanseer begon bij Het Inboedelhuis, adverteerde het bedrijf alleen in lokale bladen. Maar voor brocante meubels met karakter bleek landelijke zichtbaarheid essentieel. ‘We moesten veel breder denken, en bekend worden in het hele land.’ Ze stapte over van particuliere advertenties naar zakelijk adverteren via Marktplaats. Een gok, maar wél een gouden gok. ‘Binnen een week merkten we al dat er meer mensen naar de winkel kwamen. Het extra geld dat we daarmee verdienden, stopten we weer in zakelijke advertenties, en zo bleven we groeien. We vonden ook al snel een nieuwe groep zakelijke klanten, zoals BSO’s, hotels of hospices.’
Nog steeds komt zo’n 40 tot 50% van haar klanten via Marktplaats binnen. En waar andere kanalen vragen om constante updates, zorgt Marktplaats voor blijvende zichtbaarheid met minder moeite. ‘Je staat in een etalage die elke dag door mensen vanuit het hele land wordt bekeken.’ Met behulp van Pro heeft Marijke bovendien grip op haar resultaten én haar tijd. ‘Ik zie in één oogopslag wat voor omzet ik ga draaien.’
Ook adverteren met Pro?