Een duidelijk bestelproces

Met deze quick wins zorgt je ervoor dat het bestelproces vlekkeloos verloopt!

Als een bezoeker heeft besloten een product te kopen, wil je dat bestellen snel en makkelijk gaat. Bezoekers kunnen tijdens het bestelproces afhaken omdat de betalingsmogelijkheden onduidelijk zijn, het doorlopen van de stappen te lang duurt of omdat ze vooraf niet weten wat de verzendkosten zijn.

Laat een bezoeker niet verplicht registreren

Laat gebruikers nooit verplicht registreren, maar geef ze de optie om als gast te kopen. Natuurlijk is het altijd goed als een bezoeker zich registreert, maar laat dan duidelijk zien wat het voordeel is van registreren.

Zorg voor zo min mogelijk stappen in het bestelproces

Elke extra stap in het bestelproces kan ervoor zorgen dat een koper afhaakt. Zorg dat duidelijk is hoeveel stappen moeten worden doorlopen, bijvoorbeeld door dit virtueel weer te geven.

Wees transparant over de retour-en ruilprocedure

Communiceer duidelijk op de website (tip doe dat in de ondernavigatie van je site) hoe de retour- en ruilprocedure werkt. Dit wekt vertrouwen en kan mensen over de streep trekken, alsnog het product te kopen.

Krijgen jouw klanten gratis verzendkosten?

Voor kopers is dat een belangrijke reden om in een online winkel te kopen. Zeker als de concurrentie dit aanbiedt, kun je niet achterblijven. Als het niet gratis kan, wees dan duidelijk over de kosten.