Wat betekenen de termen in je dashboard?
Als Pro-gebruiker krijg je via het dashboard inzicht in de prestaties van je advertenties. Je ziet hoeveel er is geklikt, wat je hebt uitgegeven en hoe jouw advertenties scoren. Maar wat betekenen al die termen precies? In dit artikel lichten we ze voor je toe, zodat je gerichter kan bijsturen en het meeste uit je advertenties haalt.
CPC (Cost Per Click)
Geeft aan hoeveel je op dit moment per klik betaalt. De CPC wordt samen met de Click-Through Rate (CTR) gebruikt om de positie van je advertentie te bepalen.
Meer uitleg?
Lees het artikel: CPC en budget handmatig instellen
Budget
Toont hoeveel budget er nog beschikbaar is voor je advertentie. Is het op, dan wordt je advertentie automatisch gepauzeerd.
Wil je weten hoe je je budget slim instelt? Lees dan CPC en budget handmatig instellen
Impressies (Impr)
Dit is het aantal keren dat je advertentie is getoond in de zoekresultaten van Marktplaats.
Meer impressies? Begin bij een sterke advertentie. Je leest er meer over in de volgende artikelen:
Advertentietitel schrijven
Advertentietekst schrijven
CTR (Click Through Rate)
De verhouding tussen impressies en klikken. Hoe hoger je CTR, hoe relevanter je advertentie blijkbaar is voor de bezoeker.
Inspiratie nodig? Lees hoe je jouw advertentie klikwaardig maakt via onze tips voor sterke teksten.
Geklikt
Het totale aantal keren dat er op je advertentie is geklikt.
Website
Laat zien hoe vaak mensen vanaf je advertentie zijn doorgestuurd naar jouw webshop of site.
Besteed
Hier zie je het totaalbedrag dat is uitgegeven voor de geselecteerde advertenties en periode. Let op: dit zijn alleen de kosten voor klikken via Marktplaats.
Wil je weten of je investering ook echt iets oplevert?
Lees dan: Hoe bereken je de opbrengst van je advertenties