Terug naar overzicht

Nieuwe Pro-omgeving

Slimmer werken met de vernieuwde Pro-omgeving

Goed nieuws: we hebben je Pro-omgeving vernieuwd. Vanaf nu heb je altijd en overal grip op je advertenties, of je nu thuis werkt of onderweg bent. De nieuwe omgeving is gebruiksvriendelijker, slimmer én geoptimaliseerd voor mobiel. Alles wat je nodig hebt om je prestaties te monitoren en bij te sturen, zit overzichtelijk op één plek.

Waarom, en wat is er nieuw?

We hebben de Pro-omgeving vernieuwd om jou als professionele verkoper beter te ondersteunen. Door slimmer inzicht te geven in je prestaties en het beheer van je advertenties eenvoudiger te maken, hou jij meer tijd over om te doen waar je goed in bent: verkopen.

Daarom hebben we de Pro-omgeving grondig vernieuwd. Niet alleen qua uiterlijk, maar vooral in gebruiksgemak en inzicht. Zo werk je efficiënter én effectiever. Dit zijn de grootste veranderingen:

Daarnaast kun je voor een lage CPC je bredere assortiment aanbieden op Marktplaats. Zo ben je ook zichtbaar voor bezoekers die een specifieke zoekopdracht invullen.

1. Een nieuwe indeling: van één pagina naar meerdere

De Pro-omgeving heeft een frisse look en is opgesplitst in overzichtelijke pagina’s:

  • Dashboard: direct inzicht in je prestaties en aanbevelingen.
  • Advertentie-overzicht: bekijk in één oogopslag hoe al je advertenties presteren.
  • Feeds-beheer: werk je met TSV/XML? Je vindt alles op een eigen pagina.

2. Slim navigeren met het nieuwe menu

Aan de linkerkant vind je een vernieuwd navigatiemenu waarmee je snel naar belangrijke onderdelen gaat: van je dashboard tot je advertentiepagina, maar ook externe links zoals de MarktMonitor, je facturen of Postvak In. Je vindt hier ook contactinformatie en de uitlogknop.

3. Een krachtig dashboard

Het nieuwe dashboard is ontworpen om je sneller inzicht te geven:

  • Duidelijke grafieken en scorekaarten over je prestaties, zodat je snel kan zien hoe je cijfers zich ontwikkelen.
  • Kies zelf het gewenste tijdsbestek om je gegevens te laten visualiseren.
  • Nieuwe visualisatie van je advertentie-funnel: van alle impressies tot kliks.
  • Meer uitleg per grafiek zodat je precies weet wat je ziet.

4. Aanbevelingen die je écht verder helpen

Wat eerst het Action Center was, heet nu Aanbevelingen. Je vindt ze op het dashboard én op de advertentiepagina, zodat je altijd toegang hebt tot slimme adviezen om je advertenties te verbeteren.

5. Advertentiepagina 2.0

Op deze pagina zie je een lijst van je advertenties, mét bijbehorende inzichten:

  • Bekijk statistieken per dag én in totaal in de inzichtgrafiek.
  • Vergelijk eenvoudig met de vorige periode, zodat je kan zien of je trend positief of negatief is.
  • Kies zelf welke statistieken je wilt weergeven.
  • Alles in een nieuw, overzichtelijk visueel ontwerp met duidelijke uitleg over de tools.

6. Alle advertenties tegelijk pauzeren

Even pauze nodig? Je kunt nu met één klik al je advertenties tijdelijk stopzetten. Handig: stel een einddatum in voor het automatisch hervatten, of kies ervoor om dit handmatig te doen.

7. Nieuwe advertentie maken: sneller gevonden

De knop ‘Nieuwe advertentie maken’ is verplaatst naar de rechterbovenhoek van je scherm, en is nu altijd zichtbaar, waar je ook bent in de omgeving.

Ontdek nu de nieuwe Pro-omgeving

Log in via je vertrouwde url en ervaar het zelf.
Ontdek je nieuwe Pro-omgeving