Terug naar overzicht

Relevante inzichten voor jouw onderneming met de MarktMonitor

Hoe meet jij de vraag naar jouw aanbod? Om succesvol te adverteren, is het belangrijk om te weten wat potentiële klanten zoeken en hoe ze zoeken.

Daarom heeft Marktplaats de MarktMonitor ontwikkeld, een handige tool die je helpt om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van jouw potentiële klanten op Marktplaats. De tool geeft je relevante informatie over de populariteit van producten in jouw branche. Zo ontdek je kansen om je aanbod beter af te stemmen op waar vraag naar is.
Met de MarktMonitor analyseer je eenvoudig welke zoektermen worden gebruikt en hoe vaak ze worden ingevoerd op Marktplaats. Deze data helpen je om je groeipotentie te bepalen, je advertenties te optimaliseren en nieuwe interessante productcategorieën te identificeren waar je nu nog niet in adverteert.

Direct naar de MarktMonitor

Groei met nieuwe inzichten

Dankzij deze relevante inzichten weet je precies welke producten, diensten en onderwerpen het meest in trek zijn bij jouw doelgroep. Stem je aanbod hier dan ook op af en speel in op wat je klanten willen! De tool wordt bovendien voortdurend doorontwikkeld, want we voegen steeds meer interessante data toe. In de toekomst kun je dus in de MarktMonitor nog meer inzichten verwachten waarmee je je onderneming kan laten groeien.

 

Waarom deelt Marktplaats dit?

Uit de feedback van veel van onze verkopers bleek dat er een grote wens bestond voor meer inzicht in data. Met deze tool geven we daar dus gehoor aan. We analyseren het zoekgedrag van klanten en delen de inzichten met je, zodat je precies weet welke producten populair zijn en waar vraag naar is. Met deze kennis kun je je assortiment optimaliseren en inspelen op de wensen van je doelgroep. Ook kunnen de data-inzichten je helpen om je biedstrategie te optimaliseren. Wij willen je tenslotte de ruimte geven om als ondernemer te groeien!

Goed om te weten

Om up-to-date te blijven, vernieuwen we de resultaten om de twee dagen. Dat betekent dat er in de tussentijd mogelijk nieuwe advertenties bij kunnen zijn gekomen.

Hoewel de resultaten gebaseerd zijn op eerder zoekgedrag en marktpotentie, biedt dit geen garantie op verkoopsucces. Er spelen immers veel factoren mee, zoals de kwaliteit van je advertentie, je prijsstelling en de actuele vraag. Verwacht dus geen concrete omzetvoorspelling. De resultaten zijn puur indicatief bedoeld om je een idee te geven, je kunt er geen rechten aan ontlenen.

Wil je weten hoe de MarktMonitor precies werkt? Lees dan ook het volgende artikel:

Zo werkt de MarktMonitor

Data-inzichten om te groeien