Terug naar overzicht

Resultaten verbeteren

Als je je links goed trackt en weet hoe je Google Analytics moet interpreteren, dan begint het eigenlijk pas echt. Nu kun je namelijk aan de slag met het verbeteren van je resultaten. In dit artikel delen we een aantal handige tips waarmee je het meest uit je Marktplaats advertenties kunt halen.

Tip 1: Minimaliseer het algemene referral verkeer

Referral verkeer toont alle bezoekers die naar je website komen vanaf andere sites, exclusief zoekmachines. Door betere tracking links in te stellen kun je het websiteverkeer dat in het referral deel valt verkleinen. Hoe kleiner dit getal, hoe beter je weet waar je bezoekers vandaan komen en welke campagnes goed renderen. Op de pagina Analytics instellen lees je meer over het het instellen van de links.

Tip 2: Optimaliseer je zoekwoorden

Met de juiste zoekwoorden trek je het juiste verkeer naar je advertentie. Daarmee bedoelen we verkeer in de vorm van bezoekers waar je wat aan hebt. Hoe scherper je zoekwoorden, hoe groter de kans dat je wordt gevonden door waardevolle bezoekers. Wil je weten hoe je je zoekwoorden kunt optimaliseren? Lees dan dit artikel over hoe je goed wordt gevonden op Marktplaats.

Tip 3: Herken je topadvertenties en zet daar meer op in 

Als je je advertenties voorziet van unieke campagnelinks, dan zie je ook welke advertenties het meeste verkeer en omzet genereren. Geef deze advertenties extra aandacht. Zorg ervoor dat ze genoeg budget hebben en de juiste CPC. Experimenteer ook eens met een hogere CPC om meer verkeer te krijgen, en check of de extra kosten genoeg extra omzet genereren.

Tip 4: Optimaliseer je landingspagina

Een goede landingspagina laat content zien die aansluit bij wat een bezoeker verwacht als die op een advertentie klikt. Is het meteen duidelijk hoe bezoekers je product of service kunnen kopen, met een opvallende CTA bijvoorbeeld? Kunnen bezoekers makkelijk contact met je opnemen? En is de pagina ook goed te zien op een telefoon?

Tip 5: Optimaliseer je advertenties

Ook je advertentie zelf kun je optimaliseren. Kijk bijvoorbeeld eens naar je advertenties die nauwelijks omzet genereren en vergelijk ze met advertenties die het wel goed doen. Kun je iets veranderen aan de foto’s, of aan de uitleg? Lees ook eens dit artikel over het maken van goede advertenties.