Terug naar overzicht

Zo stel je automatisch bieden in

Met deze simpele stappen heb je automatisch bieden zo ingesteld voor je advertenties!

Let op: automatisch bieden is op dit moment nog een beta-functie en nog niet voor iedereen beschikbaar.

Voor bestaande advertenties

  1. Ga naar je Marktplaats Pro omgeving: Marktplaats Admarkt
  2. Selecteer de advertenties die jij wil instellen. Vink 1 of meer advertenties aan en kies voor -Automatisch bieden selecteren-. In je advertentieoverzicht zie je de advertenties die op automatisch bieden staan ingesteld door het ovale tekstblok met ‘auto’ erin.
  3. Stel je dagbudget in, bovenaan in je Marktplaats Pro omgeving. Let op! Het instellen van een dagbudget per advertentie is noodzakelijk voor automatisch bieden.
  4. Monitor de resultaten. Houd je prestaties en budget in de gaten gedurende 3-7 dagen. Als je merkt dat je je dagbudget volledig uitgeeft, kan dit betekenen dat je budget te laag is en je potentiële leads misloopt. Verhoog je budget totdat je bijna elke dag wat ongebruikt budget overhoudt en je meer leads aantrekt.
  5. Optimaliseer wanneer de resultaten nog niet naar wens zijn. Verhoog of verlaag je budget tot je elke dag wat dagbudget overhoudt, of tot je de kosten per lead acceptabel vindt.

Voor nieuwe advertenties

  1. Ga naar jouw Marktplaats Pro omgeving: Marktplaats Admarkt
  2. Kies -Plaats een nieuwe Advertentie-
  3. Doorloop de standaard stappen (kies een relevante categorie, voeg de juiste productinformatie toe, kies een verzendoptie)
  4. Ga verder naar bieden. Kies bij budget per dag voor -Automatisch bieden- en kies voor -Advertentie online plaatsen-. In je advertentieoverzicht zie je welke advertenties op automatisch bieden staan ingesteld door het ovale tekstblok met ‘auto’ erin.
  5. Stel je dagbudget in, bovenaan in je Marktplaats Pro omgeving. Let op! Het instellen van een dagbudget per advertentie is noodzakelijk voor automatisch bieden.
  6. Monitor de resultaten. Houd je prestaties en budget in de gaten gedurende 3-7 dagen. Als je merkt dat je je dagbudget volledig uitgeeft, kan dit betekenen dat je budget te laag is en je potentiële leads misloopt. Verhoog je budget totdat je bijna elke dag wat ongebruikt budget overhoudt en je meer leads aantrekt.
  7. Optimaliseer wanneer de resultaten nog niet naar wens zijn. Verhoog of verlaag je budget tot je elke dag wat dagbudget overhoudt, of tot je de kosten per lead acceptabel vindt.