Foto’s toevoegen

Na het schrijven van een advertentietitel voeg je zoveel mogelijk (maximaal 24) foto’s van je product toe.

 

 

Tips!

  • Meer foto’s geven een mogelijke koper een beter beeld van het product en vergroten daarmee de kans op verkoop.
  • Foto 1 wordt getoond in de resultatenlijst en moet een compleet beeld geven van het product. Dit is belangrijk voor de eerste indruk.
  • Voeg ook foto’s van belangrijke details van het product toe.
  • Gebruik geen speciale filters, zoals op Instagram. Een ‘opgeleukte’ foto stelt de koper teleur als hij het product in het echt ziet.
  • Fotografeer uitgezoomd. Dat is het beste voor de kwaliteit.
  • Kies een kleine lens en belicht lang. Zo krijg je de meest scherpe foto’s

 

Denk aan een goede achtergrond

  • Bij een witte achtergrond leidt niks af en springt het product er echt uit. Maar dat kan ook afstandelijk en saai lijken. Gebruik dan een warmere achtergrond, zoals hout.
  • Een huiselijke achtergrond, zoals bloemetjesbehang, is ideaal voor bijvoorbeeld meubels en woonaccessoires. Maar let op: te druk kan ook afleiden!
  • Gebruik geen rommelige achtergronden, zoals een schuur of werkplaats. Dat lijkt al snel onprofessioneel of rommelig. Behalve als het perfect bij het product past.
  • Denk ook eens aan een felle achtergrondkleur: rood, magenta of blauw. Als het maar opvalt.

Zorg voor goed licht

  • Fotografeer met het licht in je rug. Dan is de foto scherp en goed belicht. Het nadeel is wel dat je weinig schaduw ziet, waardoor de diepte een beetje wegvalt.
  • Als je een boek fotografeert kun je er voor kiezen om het licht schuin op het boek te laten vallen. De foto is dan goed belicht, de schaduw is duidelijk en daarmee het boek zelf ook.
  • Fotografeer niet tegen het licht in. De omgeving wordt overbelicht en het product onderbelicht, waardoor een mogelijke koper het product niet goed ziet.

Kies een juist perspectief

  • Recht van voren is vaak het beste voor een mooie totaalfoto die het product goed laat uitkomen.
  • Van boven, onderen of opzij en dichtbij werkt goed om details duidelijk te maken.

Denk ook een aan het gebruik van het product

  • Als je een product verkoopt waar handelingen bij horen, kun je dat in een foto best laten zien
  • Je kunt de grootte van je product duidelijk maken door op de foto ter vergelijking een euromunt of pen te gebruiken.
  • Verkoop je kleding? Gebruik bijvoorbeeld een kledinghanger zodat je t-shirts, truien of overhemden op kunt hangen. Dat is niet alleen mooier, de vorm van de kleding is ook
    sneller duidelijk.

Heb je een fysieke winkel, laat die dan ook zien.

Voorbeeld

Zoekterm: Ibanez Elektrische gitaar

Totaalfoto

 

 

 

 

 

Detailfoto