Een campagne opzetten

Een Pro (Admarkt) campagne beslaat het totale advertentie aanbod onder je account. Dus alle advertenties die je inzet voor bijvoorbeeld directe verkoop of om de producten uit je assortiment onder de aandacht te brengen bij geïnteresseerde bezoekers.

De aspecten waar je op kunt letten bij het inzetten van je advertenties zijn:

Hoe is je website ingedeeld?

Laat je website leidend zijn voor de producten die je aanbiedt. De website is waarschijnlijk ingedeeld in verschillende rubrieken of productcategorieën.

Je kunt elke categorie onder de aandacht brengen met enkele advertenties van producten die de categorie ‘vertegenwoordigen’. Bij het doorklikken naar de website ziet de bezoeker ook de rest van de producten die aangeboden worden in de categorie. Het is aan te raden om voor deze en de hardlopende producten een hogere CPC in te stellen.

Daarnaast kun je voor een lage CPC je brede assortiment aanbieden op Marktplaats. Hierdoor ben je ook zichtbaar met al je producten wanneer bezoekers een specifieke zoekopdracht invullen.

Wat is de doelgroep die je wilt bereiken?

Het Marktplaats publiek is vaak op zoek naar een product voor een goede prijs. Je weet als ondernemer zelf het best hoe je doelgroep eruit ziet en welke producten de doelgroep het beste aanspreken. Maak hier gebruik van en plaats advertenties waarin je deze producten aanbiedt om verkeer naar je website te genereren.

Welke middelen heb je tot je beschikking?

  • Heb je een webshop, maak dan advertenties aan voor producten uit verschillende categorieën en verschillende prijsklassen. Test vervolgens welke het beste resultaat opleveren.
  • Heb je een bepaald budget ter beschikking voor Pro (Admarkt) advertenties? Besteed dit dan aan de best lopende advertenties
  • De tijd die je investeert in Pro (Admarkt) advertenties heb je zelf in de hand. Adverteer je met producten die vaak van prijs veranderen, of tijdelijk in de verkoop zijn? Dan zal je vaker bezig zijn met het aanpassen van je advertenties. Dit ook wanneer je constant het minimale indicatie CPC-bedrag voor pagina 1 wilt betalen. Wil je liever één keer de advertenties aanmaken en hier vervolgens niet veel meer naar om willen kijken dan wordt je geadviseerd om met producten te adverteren die constant in je assortiment aanwezig zijn voor dezelfde prijs.

Uitvoering:

  • Stel een target op voor uw advertenties
  • Bepaal welke producten u het beste kunt aanbieden
  • Bekijk het aantal advertenties dat u wilt plaatsen
  • Verdeel uw budget over uw advertenties
  • Bepaal uw advertentieresultaten na ongeveer een week
  • Beoordeel en optimaliseer uw advertenties/campagne