Meest gestelde vragen

Alle vragen over de vernieuwde Admarkt-omgeving vindt u hier!

Waarom is er een vernieuwde Admarkt-omgeving?

Marktplaats en Marktplaats Zakelijk hebben de kwaliteit van haar producten hoog in het vaandel staan. Daarom streven wij continue naar kwaliteitsverbeteringen. Daartoe behoort ook de Admarkt-omgeving. De vernieuwde Admarkt-omgeving maakt volledig gebruik van de techniek van Marktplaats.nl waardoor bepaalde technische verbeteringen sneller en efficiënter kunnen worden doorgevoerd. Bijkomend voordeel is dat u al uw advertenties makkelijk op één centrale plek heeft van waaruit u deze kan beheren.

Waarom nu in Mijn Marktplaats?

Doordat de compleet vernieuwde Admarkt-omgeving technisch geïntegreerd is in Marktplaats, levert dit veel efficiency op. Zo kunnen sneller verbeteringen en aanpassingen worden doorgevoerd. Voor u is het handig omdat u zo al uw advertenties (ongeacht reguliere Marktplaats advertenties of Admarkt Topadvertenties) vanaf één centrale plek kunt beheren.

Hoe is deze vernieuwde omgeving tot stand gekomen?

De afgelopen maanden is er vanuit het Admarkt team hard gewerkt aan de vernieuwde Admarkt-omgeving. Hiervoor zijn vele diepte interviews afgenomen met Admarkt gebruikers. Hun waardevolle input heeft bijgedragen tot het resultaat wat er tot nu toe is.

Hoe worden Admarkt klanten geïnformeerd?

De klanten die tot de eerste gebruikersgroep behoren hebben vanuit Marktplaats Zakelijk een e-mail ontvangen. Het gebruikers ID is gekoppeld aan de vernieuwde Admarkt-omgeving. Zo stuurt ons systeem deze klanten automatisch naar de vernieuwde Admarkt-omgeving.

Heeft elke Admarkt gebruiker toegang?

In maart rollen wij in eerste instantie de vernieuwde Admarkt-omgeving uit naar een eerste gebruikersgroep van enkele honderden klanten. Wij vragen deze groep om ons verdere feedback te geven zodat de laatste puntjes op de i gezet kunnen worden, alvorens de vernieuwde omgeving voor alle gebruikers open te stellen.

Ik wil ook toegang tot de vernieuwde omgeving

Als u van ons geen e-mail heeft ontvangen met de uitnodiging om de vernieuwde omgeving te ontdekken dan behoort u niet tot de eerste gebruikersgroep. De aankomende weken wordt hard gewerkt om de nieuwe omgeving verder te optimaliseren om zo snel als mogelijk open te stellen voor alle gebruikers van Admarkt. Dit zal stap voor stap plaatsvinden.

Ik wil geen toegang tot de vernieuwde omgeving

Spijtig te lezen dat u expliciet niet in de vernieuwde omgeving wilt werken. Deze heeft zeker meerdere voordelen ten opzichte van de vorige Admarkt-omgeving. Deze kunt u nog steeds bereiken door hier te klikken. We hopen dat u wel begrijpt dat op enig moment wanneer wij al onze gebruikers overzetten naar de vernieuwde omgeving dit ook voor u van toepassing is.

Wanneer heeft iedereen toegang?

De vernieuwde omgeving is op dit moment alleen toegankelijk voor een selecte gebruikersgroep van enkele honderden Admarkt gebruikers. Zodra de nieuwe omgeving voor alle gebruikers toegankelijk is informeren wij daar onze gebruikers over. Tot nader order kunnen er geen nieuwe Admarkt Topadvertenties vanuit de vernieuwde Admarkt-omgeving in de groepen ‘Diensten en Vakmensen’ en ‘Auto’s’ geplaatst worden. Plaats deze via admarkt.nl of neem contact op met de helpdesk voor meer informatie.

Ik heb meerdere accounts wat nu?

In principe behoren tot de eerste selecte gebruikersgroep geen Admarkt gebruikers met meerdere accounts. Mocht dit onverhoopt toch van toepassing zijn, neem dan contact met ons op.

Ik gebruik Admarkt nooit meer / ik wil Admarkt stoppen

Stel u gebruikt Admarkt nooit meer of wilt het niet meer in gaan zetten dan kan dit geregeld worden. Uw account wordt dan gedeactiveerd. Zorg dat u voor die tijd alle mogelijke data via CSV-files heeft opgeslagen op uw eigen computer (log hiervoor nog eenmaal in via de oude omgeving via admarkt.nl). Als u voor Admarkt gedeactiveerd wordt dan ziet u voortaan in uw overzicht niet meer de switch mogelijkheid Admarkt advertenties en Marktplaats advertenties staan. De optie Admarkt advertenties is dan verdwenen.

U regelt dit door contact met ons op te nemen. Dat kan via het contactformulier o.v.v. ‘Admarkt deactiveren’. U kunt dit ook telefonisch aan ons doorgeven.

Inloggen hoe werkt dat?

Uw inloggegevens blijven hetzelfde, inloggen gaat altijd via https://www.marktplaats.nl/account/login.html. Ga naar Mijn Marktplaats | Mijn Advertenties. Nu komt u direct in uw totaaloverzicht van uw Admarkt Topadvertenties. U ziet dat u vanaf deze pagina makkelijk kan switchen tussen uw Admarkt advertenties en uw reguliere Marktplaats advertenties.

Tip maak van www.marktplaats.nl een bookmark (favoriet) in uw internetbrowser.

Let op: dat er bij het inloggen altijd https:// voor het internetadres staat in uw browser zodat u weet dat u op de beveiligde Marktplaats-omgeving bent. U kunt dit herkennen aan het slotje van het beveiligingscertificaat.

Hoe kan ik in één keer meerdere advertenties pauzeren?

Het is helaas nog niet mogelijk om meerdere advertenties te selecteren en vervolgens de status te wijzigen. U dient daarvoor gebruik te maken van de oude Admarkt-omgeving.

Mobiele site

De vernieuwde Admarkt-omgeving is bijzonder geschikt voor uw smartphone of tablet. Dat komt omdat www.marktplaats.nl responsive is geworden. Dat betekent dat de site zich automatisch aanpast aan de schermgrootte van het apparaat waarop het getoond wordt. We praten in dit geval dus niet over de Marktplaats App, maar over de gewone marktplaats site op uw smartphone of tablet. Probeert u het maar eens uit!

Het inloggen lukt niet

Gebruik uw Admarkt inloggegevens. Mocht u uw wachtwoord zijn vergeten dan kunt u op de inlogpagina via de link ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanvragen. Komt u er niet uit, neem dan contact met ons op.

Inloggen via admarkt.nl

Wij vragen u vriendelijk vanaf heden in te loggen via deze link. Inloggen via de Admarkt inlog is alleen nog handig als uw rapportages wilt draaien danwel een feed-koppeling heeft.

Rapportage – CSV-file uitdraaien

Op dit moment kan via de vernieuwde Admarkt-omgeving nog geen rapportage worden uitgedraaid in een CSV-file format. U kunt hiervoor nog naar de ‘oude’ Admarkt-omgeving om dit op te halen. Omdat de vernieuwde Admarkt-omgeving stap voor stap wordt uitgerold zal dit in een latere fase opgeleverd worden. Zodra dit van toepassing is laten wij u dat uiteraard direct weten.

De status van mijn advertenties is niet zichtbaar

Wij vragen u uw internetbrowser te controleren. Gebruikt u Internet Explorer versie 9? Dan worden de statusiconen pas getoond als u eroverheen gaat met uw muis. Gebruik een andere browser of een nieuwere versie van Internet Explorer om dit te verhelpen.

Kan ik mijn foto’s sorteren

Foto’s sorteren bestaat alleen bij het plaatsen van een nieuwe Admarkt Topadvertentie. Bij een bestaande Admarkt Topadvertentie kunt u vooralsnog alleen foto’s vervangen, niet onderling wisselen.

Kan ik bestaande foto’s selecteren via mijn mobiele apparaat?

Ja, dat kan zeker. Wanneer u een nieuwe advertentie aanmaakt via uw mobiele apparaat, selecteer bij ‘Uploaden foto’s’ dan ‘Documenten’ en kies vervolgens de gewenste locatie (Gallerij, Dropbox, Foto’s etc.) waarvan u uw foto’s wilt uploaden.

Kan ik zelf mijn periode bepalen in het totaaloverzicht?

Zelf uw periode bepalen van uw resultaten in het totaaloverzicht is nu nog niet mogelijk. U kunt gebruik maken van de vaste waarden zoals vandaag, gister, deze week, vorige week, deze maand, vorige maand, dit jaar en vorig jaar.

Ik wil feedback geven

Heeft u feedback op de nieuwe Admarkt-omgeving dan zijn wij daar heel blij mee! Laat het ons weten door contact op te nemen:

– Telefonisch 088 – 008 26 26 (lokaal tarief)
– Via het contactformulier

Ik heb een Feed koppeling en dan?

De Feed-koppeling werkt nog niet bij de eerste gebruikersgroep. Deze wordt bij een van de volgende stappen verder uitgerold. Voor uw Feed-koppeling gaat u nog naar de ‘oude’ Admarkt-omgeving. Zodra de Feed-koppeling gereed is wordt u hierover door ons geïnformeerd.

Ik adverteer in Diensten en Vakmensen

Tot nader order kunnen er geen nieuwe Admarkt Topadvertenties vanuit de vernieuwde Admarkt-omgeving in de groepen ‘Diensten en Vakmensen’ geplaatst worden. Plaats deze via de ‘oude’ Admarkt omgeving of neem contact op met de helpdesk voor meer informatie.

Ik adverteer in Auto’s

Tot nader order kunnen er geen nieuwe Admarkt Topadvertenties vanuit de vernieuwde Admarkt-omgeving in de groep ‘Auto’s’ geplaatst worden. Plaats deze via de ‘oude’ Admarkt omgeving of neem contact op met de helpdesk voor meer informatie.

Ik ben een nieuwe klant

Nieuwe Admarkt-klanten heten wij altijd graag welkom! U kunt zich hier aanmelden, u wordt vanzelf geïnformeerd wanneer u toegang krijgt tot de vernieuwde Admarkt-omgeving. Deze wordt momenteel aan een zeer selectieve groep Admarkt-klanten uitgerold om verdere feedback te verzamelen alvorens het product verder wordt uitgerold naar alle Admarkt-klanten.

Ik heb toch nog een vraag wat nu?

Heeft u een vraag, wilt u advies of gewoon uw mening aan ons laten weten? Neem dan contact met ons op:

– Telefonisch 088 – 008 26 26 (lokaal tarief)
– Via het contactformulier

Kijk hier voor de meest gestelde vragen van Marktplaats.

Neem contact met ons op