Auto’s verkopen in coronatijd
Een bezoek aan jouw showroom coronaproof.
Er wordt veel van autobedrijven gevraagd in de coronacrisis. Improvisatie, flexibiliteit, doorzettingsvermogen. De verkoop van auto’s verloopt anders. Maar laten we proberen optimistisch te blijven. De vraag naar tweedehands auto’s nam enorm toe, omdat mensen liever niet meer in trein of bus stapten. Autovakanties zijn populair, omdat vliegen geen optie is. ‘Winkelen op afspraak’ past uitstekend bij de gang van zaken in de showrooms. En jouw online showroom krijgt meer aandacht dan ooit!
Jouw online showroom is nu eigenlijk je enige showroom. Des te meer reden daar extra aandacht aan te besteden:
- Meer en betere foto’s, ook van details van het in- en exterieur. Heb je nog geen Plus of Premiumpakket, dan is dit het moment. Daar krijg je namelijk de ruimte voor 34 (Plus) en 99 foto’s (Premium). Zie het hoofdstuk Pro voor alle voordelen van deze pakketten.
- Duidelijke communicatie over de beschikbaarheid van auto’s.
- Een uitnodigende advertentie: ‘Kom gerust eens langs, wij houden ons aan alle maatregelen van het RIVM!’
Winkelen op afspraak
Autobedrijven willen afspraken, want daarmee komt de klant verder in zijn of haar klantreis en is de kans op verkoop groter. Tijdens ‘Covid’ mogen klanten alleen op afspraak langskomen. Spontaan binnenwandelen is er niet meer bij. Dat past goed bij autobedrijven. Onze online lead specialist Paul de Vries noemt dat de ‘afsprakencultuur’, die we goed moeten benutten en verder ontwikkelen.
Het bezoek aan jouw showroom coronaproof maken? Dit zijn onze tips.
- Afstand houden. De heilige 1,5 meter geldt natuurlijk ook in de showroom.
- Mondkapje op, zolang dit verplicht is.
- Geen handen schudden.
- Desinfecterende handgel aanbieden en schoonmaakdoekjes in de aanslag.

