Hoe val je op met je merk, bedrijf of aanbod?
Waarom moet een klant bij jou kopen en niet bij de buren? Die vraag kan je beantwoorden met een ijzersterke waardepropositie. Het is de belofte die je doet aan je klant. En die moet meteen zichtbaar zijn. Zeker op je homepage of landingspagina.
Een waardepropositie is geen opsomming van eigenschappen. Het is een belofte over de waarde van jouw product of dienst. De bezoeker wil direct weten: What’s in it for me?
Waarom zou ik het hier kopen?
Een goede waardepropositie geeft in één zin antwoord. Maximaal 10 woorden. Kort, krachtig, en onderscheidend. Bijvoorbeeld:
‘Alle soorten kinderbuggies tegen de laagste prijs in Nederland.’
Wat moet erin?
Een sterke waardepropositie beantwoordt vier vragen:
- Wat verkoop je?
- Welk voordeel levert het op?
- Voor wie is het?
- Waarom ben jij anders dan de rest?
Tip: benoem niet alleen het aanbod, maar ook wat je bedrijf bijzonder maakt.
Productomschrijvingen
Zorg ook dat elk product goed wordt beschreven. Niet alleen wat het is, maar ook:
- Merk, afmetingen, kleur
- Gebruik (denk aan video’s of demo’s)
- Afbeeldingen van hoge kwaliteit
- Klantbeoordelingen of ervaringen
Laat het zien
Je kan wel claimen dat je ‘het grootste assortiment buggies’ hebt, maar bewijs het vooral ook visueel. Laat meteen op de homepage zien wat je verkoopt, met video, animatie of afbeeldingen. Zo hoeft de bezoeker niet te zoeken.