Welke Pro advertenties leveren de meeste conversie?

Meet voor een weloverwogen campagne de resultaten van je advertenties.

Lees meer over het verschil in kliks geregistreerd door Marktplaats Pro ten opzichte van standaard meetprogramma’s, dit is belangrijk voor de juiste interpretatie van de cijfers.

Nieuwe bezoekers

Het aantal URL-kliks zoals geregistreerd onder “Mijn Marktplaats Pro” is het aantal keer dat iemand op de link naar je website heeft geklikt. Dit wordt ook wel een bezoek naar je website genoemd.

Goed om te weten: Tellers op websites registreren over het algemeen unieke bezoekers op een dag. Stel nu dat een persoon twee keer op een dag via Marktplaats op je website link klikt, dan telt Pro twee kliks en de teller op je website één klik. Uit ervaring weten wij dat dit regelmatig voorkomt.

Hoe registreert Marktplaats Pro conversies?

Een bezoeker kan je advertentielink op Marktplaats aanklikken en zich vervolgens bedenken. De bezoeker sluit de pop-up naar je website nog voordat deze volledig geladen is. De teller op je website registreert niets, terwijl Marktplaats een klik naar je website registreert als conversie.

Missen van referrals

Verschillende analysesoftwarepakketten, zoals Google Analytics, registreren bezoeken en bezoekers op verschillende manieren. Deze pakketten maken gebruik van “referrals”. Dit zijn websitelinks met extra informatie. Met deze extra informatie kunnen de analyse programma’s je de juiste gegevens tonen.

De referrals die Marktplaats meestuurt, zijn door de hoeveelheid informatie behoorlijk complex waardoor niet alle pakketten de juiste gegevens registreren. Uit ervaring weten wij dat bijvoorbeeld het gratis analyse programma Google Analytics, moeite heeft met de Marktplaats-referrals.

Webbrowser voorkeursinstellingen

Analysesoftware kan enkel een bezoek registreren wanneer de bezoeker bij de voorkeursinstellingen van zijn webbrowser ‘JavaScript, afbeeldingen en cookies’ heeft ingeschakeld. Omdat Marktplaats Pro het aantal URL-kliks in je advertenties bijhoudt, wordt het aantal bezoeken volledig geregistreerd.