Kenniscentrum

Klaar voor de start?

Hoe ziet een Marktplaats Pro-advertentie er uit?

Wanneer een Marktplaats-bezoeker op de Pro-advertentie klikt, dan komt hij op de advertentiepagina van het aangeboden product:

Welke onderdelen worden er getoond op de advertentiepagina?

1Titel
2Eerste afbeelding, deze is ook zichtbaar in het resultatenoverzicht
3Prijs
4Alle foto’s
5Conditie
6Eerste 160 tekens van de omschrijving
7Rest van de omschrijving
8Categorie en sub-categorie
9De naam van het bedrijf en de website (landingspagina van het product)
10Contactgegevens
11Overige advertenties van dezelfde adverteerder

Net als in een fysieke winkel, is de productpresentatie erg belangrijk. Het product kan in de advertentie uitgebreid omschreven worden.

Bij het aanmaken van een advertentie zijn alle bovenstaande onderdelen in te stellen, met uitzondering van ‘overige advertenties’. Het instellen van deze individuele onderdelen wordt hier verder toegelicht.

Over het schrijven van een juiste titel, het kiezen van de beste productfoto’s en het schrijven van een aantrekkelijke advertentietekst kun je hier meer lezen.

Bij het maken van een advertentie zijn je producten in te delen in categorieën:

Het kiezen van de juiste categorieën is belangrijk voor het klikpercentage op je advertentie. Een hoog klikpercentage betekent dat de advertentie relevant is en de doelgroep binnen de categorie aanspreekt.

Rechtsboven op de advertentiepagina staat de bedrijfsnaam, de lokatie van je bedrijf en een knop naar jouw website.

Al deze gegevens zijn in te stellen tijdens de eerste stap van het maken van een advertentie.

Wanneer je lang actief bent op Marktplaats, kom je voor de Marktplaats-bezoeker betrouwbaarder over. Dit is uiteraard zelf niet in te stellen.

Adverteer je met meerdere producten op Marktplaats? Dan wordt de tekst ‘Bekijk meer advertenties’, zichtbaar in dit blok. Je kan ook je Verkoperspagina goed invullen, dit straalt ook vertrouwen uit