Een Pro campagne bestaat uit alle Marktplaats Pro-advertenties onder jouw account. Dus alle advertenties die je inzet voor directe verkoop of om de producten onder de aandacht te brengen. Hier een paar tips voor het inzetten van advertenties.
Breng elke categorie op je website onder de aandacht met enkele advertenties die de categorie vertegenwoordigen. Wanneer bezoekers doorklikken naar jouw website, zien zij ook de rest van deze categorie. Voor deze en hardlopende producten raden wij aan een hogere CPC (klikprijs) in te stellen.
Daarnaast kun je voor een lage CPC je bredere assortiment aanbieden op Marktplaats. Zo ben je ook zichtbaar voor bezoekers die een specifieke zoekopdracht invullen.
Bezoekers van Marktplaats zijn vaak op zoek naar een product voor een goede prijs. Jij als ondernemer kent jouw doelgroep als geen ander en weet welke producten hen het meest aanspreekt. Maak hier gebruik van en plaats advertenties van deze producten om zo verkeer naar je website te genereren.
Als je een webshop hebt raden wij aan om advertenties te maken voor producten uit verschillende categorieën en prijsklassen. Test vervolgens welke advertenties de beste resultaten opleveren.
Heb je een bepaald budget ter beschikking voor je Marktplaats Pro-advertenties? Besteed dit dan aan je ‘best lopende’ advertenties.
Adverteer je met producten die vaak van prijs veranderen, of tijdelijk in de verkoop zijn? Dan zal je vaker bezig zijn met het aanpassen van je advertenties. Dit is ook zo wanneer je constant het minimale indicatie-CPC-bedrag wilt betalen voor pagina 1 op de resultatenlijst.
Wil je minder tijd besteden aan je advertenties? Adverteer dan met producten die constant in je assortiment aanwezig zijn voor dezelfde prijs.