Heb je een duidelijke identiteit?

De kernvraag wanneer iemand je website voor het eerst ziet is: ‘wie ben je?’. Die vraag moet je snel beantwoorden. Gevolgd door vragen als ‘wat verkoop je’, ‘wat doe je?’, ‘waarom zou ik jou vertrouwen?’ en ‘waarom zou ik bij jou kopen?’. Heeft je website een duidelijke identiteit? Lees de volgende vragen en ga aan de slag.

Is het bedrijfslogo goed te zien?

Plaats logo en kenmerken op een herkenbare plek. Dat is in het algemeen links bovenin. Bezoekers verwachten het daar ook, en houden ervan als je hun leven makkelijker maakt.

Is de tagline van je organisatie duidelijk?

Je beantwoordt de vraag ‘wat doe je online?’ kort met een tagline. Gebruik geen vaktaal en probeer de boodschap in een paar woorden te vatten. Dat is ook goed voor de vindbaarheid van je website in zoekmachines.

Begrijpt een bezoeker je homepagina in 5 seconden?

Websitebezoekers zijn over het algemeen ongeduldig. Ze scannen de website en bepalen in 5 tot 10 seconden of het duidelijk is wat ze zien. Als het gevoel goed is klikken ze sneller door naar je homepagina

Is jouw bedrijfsinformatie makkelijk te vinden?

Het lijkt saai, maar de ‘over ons’-pagina geeft vertrouwen en vertelt duidelijk wie je bent en waarom je dit online doet. Zo kunnen de bezoekers dat ook leren.

Is jouw contactinformatie makkelijk te vinden?

Net als het ‘over ons’-gedeelte, moet ook de contactinformatie concreet en duidelijk zijn. Bezoekers willen graag weten hoe ze je kunnen bereiken en doen dat wanneer het hen uitkomt. Het is verplicht een KvK-nummer en een BTW-nummer te vermelden. Dit vergroot de betrouwbaarheid en verlaagt de drempel voor een bezoeker om contact op te nemen. Voeg de contactinformatie als tekst toe en niet als plaatje. Op deze manier vinden zoekmachines je contactgegevens.

P.S.

Wist je dat je ook een Verkoperspagina kan aanmaken? Zo is je zichtbaarheid op Marktplaats als adverteerder ook professioneler. Ook kan je diverse voor jouw belangrijke kenmerken van je bedrijf(je) hier benoemen. Zo kan je je mooi onderscheiden. Lees hier meer over de Verkoperspagina.