Janneke de Boer kocht een BMW 3-Serie 330e via Marktplaats

“Ik reed al een aantal jaar diesel, maar wilde overstappen op elektrisch of hybride. Ik heb wel een beetje verstand van auto’s, dus ik wist dat het aanbod occasions met elektromotor groeide. Daarom keek ik eerst maar eens op Marktplaats om te zien wat er zoal werd aangeboden voor mijn budget van 25 à 35K.”

“Het aanbod was veel groter dan ik dacht. Dat was alvast een meevaller.”

Zo kon ik handig gaan filteren op merk, budget en carrosserie (geen kids, dus geen stationwagon!). Ik wilde graag een beetje luxe wagen, een Mercedes of Audi of zoiets. En van mij hoeft echt niet alles erop en eraan, maar ik had wel voorkeuren. Een aardige actieradius uiteraard, sportieve uitstraling en handigheidjes binnen, zoals bluetooth en ingebouwde navigatie.

Voor mijn gevoel heb ik wel 500 advertenties bekeken, maar ik eindigde met een absolute top 3. Die adverteerders heb ik een bericht gestuurd, dat ik interesse had en of ze me wilden bellen. Twee belden dezelfde dag nog terug, daar werd ik blij van. Meteen afspraken voor proefritjes gemaakt.

“Beide verkopers hebben me keurig te woord gestaan.”

Ik ben nogal direct, dus de heren hadden prima door dat ik niet zat te wachten op gezellig babbelen. Uiteindelijk kwam ik er met die ene niet uit in de onderhandelingen. Want na al mijn onderzoek op Marktplaats had ik aardig inzicht in de waardes. Spannend en ook jammer, maar we zijn goed uit elkaar gegaan. Met die ander sloot ik een goede deal, en kreeg ik 6 maanden extra garantie.

“En toen reed ik dus weg in m’n nieuwe BMW. Zo blij mee!”

Overigens moet die derde dealer nog steeds contact met me opnemen. Ik werk zelf in de marketing, dus áls ik ooit nog iets van ‘m hoor, is mijn advies: zorg dat je leads in goede handen zijn bij de verkoopafdeling. Dat scheelt je zomaar een blije klant.’

Volgend artikel

2.1 Zorg dat je volledige aanbod er piekfijn bij staat