5.3 Extra opvallen

Haal het beste uit jouw advertenties
met onze opvalmogelijkheden.


De gemiddelde Nederlander heeft niet zoveel met opvallen. Niet voor niets rijdt hij al járen in een grijze auto, blijkt uit onderzoek. Maar opvallen is noodzakelijk voor autobedrijven die willen verkopen via Marktplaats. Ook, of misschien wel júist, als je die grijze Ford Focus of Volvo V40 wilt verkopen. Wij bieden je verschillende opvalmogelijkheden om de aandacht te trekken. En onze data laten zien dat het de investering waard is.

Een advertentie zonder opvalmogelijkheden trekt de eerste 2 dagen het meeste bezoek. Daarna neemt het bereik af en blijft het gemiddelde bezoek tot het einde van de looptijd gelijk: zo’n 5 tot 10 ‘views’ per dag (mensen die op de advertentie klikken om ‘m te bekijken). De opvalmogelijkheden van Marktplaats geven een flinke boost aan de bezoekers per dag, en dus aan jouw kans op verkoop.

1Opvalsticker

Opvalstickers plaats je bij, of eigenlijk óver, de eerste foto van je advertentie. Die valt dan extra op in het resultatenoverzicht. In de opvalsticker kun je de USP van de auto uitlichten: ‘Luxe uitvoering’, ‘Hoge instap’, ‘Financiering mogelijk’, etc. Zolang het maar maximaal 18 tekens zijn. De sticker vul je een keer in, en dan blijft-ie bij de hele looptijd van de advertentie staan.

Opvalstickers zijn exclusief verkrijgbaar via het Plus of Premium-pakket.

2Fotoknaller

Met een fotoknaller toont jouw advertentie geen één, maar drie foto’s in lijsten en overzichten: een hoofdfoto en twee kleinere foto’s eronder. Zo kun je direct de verschillende kanten van je auto laten zien (letterlijk!).

De fotoknaller is los verkrijgbaar in het Basis- en Pluspakket, en inbegrepen in het Premiumpakket.

3Omhoog plaatsen

Omhoogplaatsing is een relatief goedkope  en effectieve manier om meer aandacht voor jouw advertentie te krijgen. Hoe langer een advertentie online staat, hoe lager hij in overzichten en de zoekresultaten terug te vinden is. Dat komt omdat het algoritme van Marktplaats actueel aanbod belangrijk vindt. Door je advertentie omhoog te plaatsen, geef je ‘m een duwtje de goede kant op en springt-ie weer meer in het oog.

Na een omhoogplaatsing wordt de advertentie tot 2 keer vaker bekeken

4Homepage advertentie

Een professionele plek op de homepage. Als je van je advertentie een homepage-advertentie staat, staat-ie 3 dagen op de homepage van de Automotive-website van Marktplaats. En bovenaan overzichten in relevante categorieën, waar kopers op selecteren. De advertentie bevat een directe verwijzing naar jouw bedrijfspagina op Marktplaats en eigen website.

5Dagtopper & 7-daagse Dagtopper

Met een Dagtopper sta je 1 of 7 dagen hoog in de lijsten die relevant zijn voor jouw categorie. Je staat boven al het nieuwe aanbod in de top 5 resultaten, maar wel onder de homepage-advertenties en nieuwe(re) Dagtoppers.

Met een Dagtopper wordt je advertentie tot 25 keer beter bekeken.

Tip!

Opvalmogelijkheden kun je tijdens de hele looptijd van de advertentie inzetten, maar je kunt je momenten ook slim kiezen. Bijvoorbeeld aan het eind van de looptijd een 7-daagse Dagtopper. Zo verleng je de advertentie met een week! Of geef je advertentie een extra boost als je iets hebt veranderd, zoals extra foto’s of de prijs.

Meer weten over de mogelijkheden om op te vallen?

Jouw accountmanager bij Marktplaats kan je er alles over vertellen.

Volgend artikel

5.4 Zorg dat mensen je advertenties goed kunnen vinden