14 juli 2017

Autobedrijf? Zó show je je meerwaarde (op Marktplaats)!

Online wil je natuurlijk de meerwaarde van je autobedrijf en de bijzonderheden van je auto’s optimaal tonen. Inzet: meer opvallen en verkopen. Daarvoor heb je ook heldere inzichten nodig en goed advies. Met twee nieuwe advertentievormen en 8,2 miljoen unieke bezoekers per maand maakt Marktplaats dat mogelijk.

‘Alsof je in de showroom van het autobedrijf zelf staat, dat is het doel’

Michiel Aker, Business Development Manager van Marktplaats: “Vaak hoorden wij van autobedrijven terug dat ze met name tevreden zijn over ons enorme bereik, het gemak, de functionaliteit en services als calltracking. Waar ze nog mee worstelen is hun meerwaarde tonen. Kijk je naar de prijs dan lijken dealers vaak duurder. Daarom is het voor hen belangrijk om te kunnen laten zien dat ze hiervoor veel extra’s bieden. Ook willen ze meer mogelijkheden om hun bedrijf goed te presenteren. En zich zo nog beter te kunnen onderscheiden van particuliere verkopers. Ook willen ze meer online beleving. Alsof je in de showroom zelf staat. Met die inzichten zijn we aan de slag gegaan.

Testen hoe je meerwaarde laat zien

We hebben uitgebreid onderzoek gedaan onder autobedrijven en autokopers. Wat zijn hun wensen, uitdagingen en verschilt dat per automerk? Ook vroegen we bedrijven hoe ze nu hun meerwaarde laten zien en merkbeleving creëren. Op basis van hun wensen en tips, hebben we vervolgens diverse webontwerpen gemaakt, aan hen voorgelegd en uitgebreid getest. Welke vormgeving, informatie, foto’s, highlights spreken aan? Waar klikt men op?

Inzichten verwerkt in nieuwe advertentievormen

Dat leverde nieuwe inzichten op. Zo blijken kopers recensies vooral te scannen op pluspunten uit de beoordeling. En hebben dealers naast optimale merkbeleving, behoefte aan verkoopondersteuning en inzichten per automerk. Dit alles leidde tot nieuwe advertentievormen die we vanaf 1 juli 2017 aanbieden.

Nog meer opvallen en effectiever adverteren met Marktplaats Plus

Marktplaats Basis biedt alle voordelen die autobedrijven nu al gewend zijn en zo in ons waarderen: het grote bereik, 24 foto’s, een video bij iedere advertentie en calltracking.

Bij Marktplus Plus krijg je daarbovenop o.a. een eigen bedrijfspagina, extra foto’s waarbij je details van de auto vergroot bekijkt en vrij gebruik van verkoopstimulerende opvalstickers. Ook staan er bij iedere advertentie highlights die vertrouwen scheppen en je verkoopkans verhogen zoals: garantie, de looptijd van de APK, airco in de auto. Stuk voor stuk plussen.

Marktplaats Premium: optimale merkbeleving en verkoopondersteuning

Bij Premium beschik je over alle Marktplaats Plus voordelen en meer. Hier ervaart de koper de premiumsfeer van een dealer, maar dan online. Als autobedrijf kun je je persoonlijke bedrijfspagina verfraaien met logo’s van je bedrijf, automerken en verdiende awards. Er staan géén banners naast je advertenties en je auto’s worden actief aanbevolen onder de juiste kopers. Ook kun je meedoen aan de jaarlijkse salestraining en de Digital Car Dealer Workshops van Paul de Vries waarbij je je online performance leert versterken.

Met de nieuwe advertentievormen voor autobedrijven van Marktplaats laat je je meerwaarde als dealer zien en vergroot je je verkoopkansen’

Profiteer tot 1 augustus 2017 van een introductiekorting op Marktplaats Plus of Premium